Julstjärnor av papper

För några dagar sedan fick jag se några vackra julstjärnor av papper. Jag hade varit sugen på att papperspyssla men inte hittat nått lagom komplicerat att göra, dessa blev 2008års perfekta papperspyssel! Den vita hänger i köksfönstret och den flerfärgade ska ges bort på julafton till lilla mor, kanske ska göra en till "svärmor" oxå...

Egentligen ska de inte behövas sättas ihop med en massa brads utan det ska gå med bara lim. Den vita är gjord i tunt komperingspapper och jag hade inga som helst problem att få alla flikar att fästa med vanlig limpenna. Den flerfärgade var dock betydligt jobbigare att få att hålla ihop. Provade även med gluedots men det blev inte mycket bättre. Tillslut satte jag fast alla flikar med brads. Det är väl egentligen oxå att rekomendera om man använder finare papper. Jag använde guldbrads som också ser vackert ut mot papperna.

 


Kommentarer
Postat av: Kristina

Åhhh vad fina dina blev!Den vita var ju jätte läcker!!!Har inte alls tänkt på vit-TUR du gjorde det,för nu vet jag ju vad jag ska göra!!!

Ha en skön söndag!

2008-12-21 @ 13:43:03
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Superfina stjärnor! Är själv sugen att testa men har tyvärr inte hunnit...

2008-12-22 @ 10:20:36
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Timo

Du är så duktig och gör så finfina grejer :-)

2008-12-23 @ 10:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0