Utmanad...

...blev utmanad av Lillstrumpa att svara på dessa frågor om böcker...

Vilken bok läste du senast?
Nu vill jag sjunga dig milda sånger - Linda Olsson

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

50-50


När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra bara hälften kvar" ..

Oftast kollar jag hur många kapitel det är och håller koll på så sätt. Beror lite på hur tjock boken är också...

Hur väljer du böcker du vill läsa?
Jag brukar hoppa mellan olika typer av böcker. Från biografi till roman till äventyr...för att inte tappa intresset.

När blir en bok för lång?
När den är dåligt skriven, när språket inte flyter, när man börjar blanda ihop karaktärerna.


Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Nej, läser oftast på svenska, läser fortare då.

Vilken bok blev du senast berörd av?
Flyga drake - Khaled Hosseini
 
Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

Ja absolut, vissa böcker kanske är fel just för tillfället då lägger jag ner dom för att oftast komma tillbaka till dom en annan gång...

Vilken bok lämnade du senast?
Röd åklagare - Xiao  Rundcrantz....kommer snart att plocka upp den igen.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Biografier/Memoarer

Rekommendera fem författare!

Khaled Hosseini, Dan Brown, Corinne Hofmann, Alex Garland, David Gregory

Vilken är din favoritbok, skriv en kommentar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0